Błonnik 365 Opinie



Zanieczyszczone środowisko, spożywanie niezdrowych posiłków, obecne tempo życia i jedzenie w biegu są główną przyczyną problemów trawiennych, a w konsekwencji rozwoju poważnych chorób, takich jak cukrzyca, otyłość czy nowotwory, czyli tzw. chorób cywilizacyjnych. To wszystko sprawia, że potrzebujemy substancji, która wpłynie na poprawę trawienia i oczyści nasz organizm z toksycznych resztek pokarmowych. Taką substancją jest błonnik nazywany również włóknem pokarmowym.


 

Właściwości zdrowotne błonnika

Błonnik przyczynia się do zmniejszonego wchłaniania cholesterolu, spowalnia rozkład węglowodanów i obniża ilość glukozy we krwi. Dzięki temu, że pęcznieje w żołądku, powoduje przedłużenie uczucia sytości, co z kolei naturalnie wspomaga proces odchudzania się. Przyspiesza pasaż treści pokarmowej, powiększa masę stolca i zapobiega zaparciom. Skutkiem jego niedoboru mogą być wszelkiego rodzaju choroby przewodu pokarmowego, poczynając od takich nieprawidłowości jak zaparcia, a kończąc na nowotworach.



Dieta bogata w błonnik

Według Światowej Organizacji Zdrowia dzienne spożycie błonnika u osób dorosłych powinno wynosić 20-40g., jednocześnie zaleca się spożywanie 14g błonnika na 1000 kcal (dane Instytutu Medycyny przy Narodowej Akademii Nauk Stanów Zjednoczonych). Błonnik znajdziemy m.in. w pieczywie razowym, orzechach, otrębach, różnorodnych owocach i warzywach. Niedobory błonnika pochodzącego z pokarmów warto uzupełniać poprzez stosowanie suplementów, pamiętając o jednoczesnym przyjmowaniu zwiększonej ilości wody. Jest to niezbędne ze względu na jego właściwości wiążące wodę w jelitach, której zbyt mała ilość może sprawić, że będzie nieefektywny.
Warto zapamiętać jakie korzyści może przynieść nam dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości błonnika:


• zapobieganie zaparciom,

• ograniczenie apetytu,

• regulacja poziomu cholesterolu i glukozy we krwi,

• zapobieganie wzrostowi wagi,

• zapobieganie nowotworom przewodu pokarmowego,

• usuwanie toksyn z przewodu pokarmowego.



Opinia trenera osobistego o suplementacji


Q: Jest pan osobistym trenerem z wieloletnim doświadczeniem. Każdego dnia rozmawia pan z osobami, które pragną powrócić do zdrowego trybu życia, pozbyć się zbędnych kilogramów lub utrwalić kilka dobrych nawyków. Chciałbym prosić, by na bazie swoich dotychczasowych obserwacji, powiedział pan, co wygląda u nas najgorzej, co stanowi największą przeszkodę na drodze do celu.

A: Dostrzegam dwa główne problemy. Pierwszym jest brak regularności - jednak to da się wypracować. Drugą przeszkodą, która martwi mnie znacznie bardziej, jest nieodpowiednia dieta. Może trudno w to uwierzyć, lecz bardzo dużo pojawiających się u mnie osób ma bardzo złe nawyki żywieniowe. Byle szybciej, byle łatwiej - a nie tędy droga. Taka dieta skutkuje brakiem niezbędnych składników mineralnych i witamin. Co gorsza - może prowadzić do niebezpiecznych chorób układu pokarmowego. Kwestia ta jest dla mnie szczególnie trudna, ponieważ nie mogę sprawdzać, co jedzą moi podopieczni.


Q: Zatem co pan im poleca?

A: Staram się tak zmodyfikować ich dietę, by spożywali jak najwięcej błonnika. Często proponuję im także suplementy, które go zawierają


Q: Dlaczego błonnik jest taki ważny?

A: Reguluje on pracę układu pokarmowego, oczyszcza go z toksyn, przyśpiesza perystaltykę jelit. To bardzo ważne, gdy ktoś chce oczyścić organizm, zanieczyszczony po latach złych nawyków żywioniowych. W dodatku traktuję błonnik jako substancję, która pozwala wypracować odpowiednie nawyki żywieniowe. Gdy pęcznieje w żołądku, powoduje uczucie sytości. Dzięki temu nie odczuwa się potrzeby sięgnięcia po przekąski, nie pochłania się nadmiernych porcji. Chciałbym jeszcze dodać, że błonnik zmniejsza ilość wchłanianego przez organizm cukru, przez co stabilizuje jego poziom. To z kolei pozwala unikać słodkich napojów, batonów, ciastek.


Q: Jak szybko widoczne są efekty stosowania błonnika?

A: Wiadomo, że nic nie przychodzi od razu. Organizm musi przyzwyczaić się do zwiększonej ilości błonnika w dostarczanym mu pokarmie. Jeśli wcześniej przyjmowaliśmy małe ilości włókna pokarmowego, to nasz układ pokarmowy jest rozleniwiony i musi mieć czas, aby metabolizm nabrał tempa.


Q: Wróćmy jeszcze na momencik do prozdrowotnych właściwości błonnika. Tym razem w kontekście chorób układu pokarmowego. W jaki sposób chroni on przed nimi?

A: Błonnik wiąże w sobie niebezpieczne substancje i toksyny, które mogłyby prowadzić do stanów zapalnych lub powstawania wrzodów. Dodam jeszcze, że te właściwości oczyszczające także mogą przyczynić się do pozytywnych zmian. W końcu poprawiają one samopoczucie, a lepsze samopoczucie to więcej ochoty do pracy.